reklame for Haugesund Hudpleieklinikk
Menu
Årets deltakere i et fornyet «Stjernekamp». Foto: NRK / Handout / NTB

Gode seertall for «Stjernekamp» – får gjennomgå i sosiale medier

NRK lanserte i helgen «Stjernekamp» med brask og bram – og gode seertall som resultat. Men mange vender tommelen ned for det nye konseptet.

Av NTB | 17.03.2025 14:52:44

Kuriosa og kjendiser: «Stjernekamp» var tilbake på skjermen lørdag kveld etter halvannet års pause og er mandag ettermiddag totalt sett av 622.000 seere, opplyser NRK.

Det er over 60.000 flere enn dem som så forrige sesongpremiere høsten 2023. Markedsandelen lineært var i overkant av 60 prosent.

Men i kommentarfeltene i sosiale medier vanket det etter sending skuffede kommentarer om den nye formen på «Stjernekamp». Det er særlig misnøye med dommerne, og låtene som de valgte ut til artistene, som går igjen.

I Facebook-gruppen «Stjernekamp 2025» ble det oppfordret til å sende inn epost «for å få NRK til å skjønne at de valgene de har gjort før årets sesong, er helt krise».

Lignende kommentarer er å lese både på NRKs egne Facebook-sider så vel som på X, tidligere Twitter, gjenspeiler det samme:

«Gratulerer NRK, dere har ødelagt favorittprogrammet mitt», skriver en, mens mange andre med emneknaggen #stjernekamp sammenligner det nye konseptet med «The Voice».

– Vi er veldig godt fornøyd med tallene på premieren. Vi ser at det er et stort engasjement rundt «Stjernekamp», og vi er sikre på at temaene og sjangrene framover vil gi oss mange musikalske høydepunkter med våre fantastiske artister, sier NRKs prosjektredaktør for Stjernekamp, Mirja Minjares.

En av medlemmene skriver i sin epost til NRK, delt med gruppen, at hun har kost seg med «Stjernekamp» i mange år, men at hun finner det nye konseptet «for dårlig»: «Fra å ha vært et hyggelig familieprogram som alle kan samles om, blir dette noe man rømmer fra på lørdagskvelden», lyder det.

(©NTB)

Flere nyheter: