Menu
Vipps topper YouGov Brandindex-målingen over Norges sterkeste merkevarer foran Finn.no og NRK. Foto: Lise Åserud / NTB

Vipps er Norges sterkeste merkevare for femte året på rad

Vipps holder stand som Norges sterkeste merkevare, fulgt av Finn.no og NRK i YouGov Brandindex-målingen.

Av NTB | 31.01.2025 10:22:31

Økonomi og næringsliv: For femte år på rad er Vipps kåret til Norges sterkeste merkevare i målingen YouGov Brandindex, skriver Kampanje.

– Vi er like glade hver gang vi vinner denne målingen. For at vi skal bli vurdert og valgt, så må vi ha en god og sterk merkevare, sier merkevaresjef Lars Istre i Vipps.

Betalingsappene MobilePay i Danmark og Swish i Sverige gjør det også godt i målingene i sine land.

Målingen vurderer merkevarer på seks områder: kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet. Vipps har god margin fra førsteplassen til neste på lista.

Finn.no går forbi NRK til andreplass. Nye merkevarer inn på topp 10-lista er Norwegian, BankID og Rema 1000. Ut av lista forsvinner Samsung, Gilde og Visa.

(©NTB)

Flere nyheter: