Vipps-feil: 900 fikk beskjed om at transaksjon ikke gikk gjennom, men ble likevel belastet
900 Vipps-kunder ble tirsdag rammet av en feil. De fikk beskjed om at transaksjonen ikke gikk gjennom, men ble likevel trukket for pengene.
Økonomi og næringsliv: Feilen rammet kunder som skulle starte et abonnement i en av nettbutikkene der man kan betale med Vipps.
– Noen nettbutikker har tjenester som går på abonnement. De som ble berørt, prøvde å kjøpe abonnement og fikk beskjed om at transaksjonen ikke hadde gått gjennom, men så ble de likevel trukket på grunn av en feil i våre systemer, forteller kommunikasjonssjef Caroline Lunde i Vipps til NTB.
De berørte nettbutikkene har fått beskjed om det som har skjedd, slik at de kan veilede kundene sine.
– Alle berørte får selvfølgelig pengene tilbake, de fleste har allerede fått pengene. Vi beklager feilen, sier Lunde.
Hver dag handler nordmenn i snitt 600.000 varer og tjenester med Vipps på nett, ifølge selskapets nøkkeltall for 3. kvartal 2024.
(©NTB)