Connect with us

Lokalt

Tre anmeldt etter båttur i ruspåvirket tilstand

Publisert

den

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Tre personer er anmeldt etter at politiet måtte bistå en seilbåt i Haugesund fredag ettermiddag. Alle de tre om bord er mistenkt for å ha ført båten i ruspåvirket tilstand.

Politilogg: Politiet rykket fredag ettermiddag ut etter melding om en seilbåt i Haugesund der de tre personene om bord fremsto som tydelig ruspåvirket.

Klarte ikke å komme til land

Ifølge vaktsjef Dan Magne Gaard ved Haugesund politistasjon var de tre om bord kjent for politiet fra rusmiljøet.

Politiet opplyser at de ikke klarte å manøvrere seilbåten inn til land på egen hånd. Patruljen fikk kontroll på båten og sikret den ved kai.

Alle tre er anmeldt

Politiet mener alle de tre hadde ført båten. De ble derfor tatt med til legevakten for blodprøvetaking.

Annonse

Samtlige blir anmeldt for å ha ført båt i ruspåvirket tilstand.

Fant narkotika om bord

Under oppdraget ble det også funnet en mindre mengde narkotika i seilbåten.

Dette vil føre til ytterligere anmeldelser, opplyser politiet til Haugesunds Avis.

Live
Neste
Spilles
Forrige