Menu
Aller Media legger ned sitt influenserbyrå kalt Aller Social Club. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

Aller Medias influenserbyrå legges ned

Aller Medias satsing på influensere, kalt Aller Social Club, legges ned etter kun et og et halvt år i drift. Selskapet inngår sluttavtale med sine ansatte

Av NTB | 08.06.2023 10:49:18

Økonomi og næringsliv: – Vi har dessverre ikke klart å skape tilstrekkelig volum og den lønnsomheten vi ønsket, knyttet til dette segmentet i markedet, skriver daglig leder Hillevi Forsman i en epost til Kampanje.

– Vi ser at influencere ligger for langt unna Aller Medias eksisterende virksomhetsområde, med publisistiske, redaktørstyrte kanaler.

Selskapet, som tidligere var i drift i mange år under navnet Adlink, hadde rundt ti ansatte og jobbet med å koble annonsører til sine egne influencere. Avviklingen skal innebærer en nedbemanning på fire ansatte.

– Som en følge av at denne virksomheten reduseres, er det inngått frivillige sluttavtaler med berørte ansatte, skriver Forsman.

Hun fortsetter med å si at deres tidligere profiler nå står frie til å velge å gå til andre byråer.

Selskapet har hatt avtaler med profiler som Erlend Elias, Anne-Kat Hærland og volleyball-profilene Anders Berntsen Mol og Christian Sandlie Sørum.

Forsman forklarer at de i framtiden vil fortsette å satse på podkast.

(©NTB)

Flere nyheter: