Aller Medias influenserbyrå legges ned
Aller Medias satsing på influensere, kalt Aller Social Club, legges ned etter kun et og et halvt år i drift. Selskapet inngår sluttavtale med sine ansatte
Økonomi og næringsliv: – Vi har dessverre ikke klart å skape tilstrekkelig volum og den lønnsomheten vi ønsket, knyttet til dette segmentet i markedet, skriver daglig leder Hillevi Forsman i en epost til Kampanje.
– Vi ser at influencere ligger for langt unna Aller Medias eksisterende virksomhetsområde, med publisistiske, redaktørstyrte kanaler.
Selskapet, som tidligere var i drift i mange år under navnet Adlink, hadde rundt ti ansatte og jobbet med å koble annonsører til sine egne influencere. Avviklingen skal innebærer en nedbemanning på fire ansatte.
– Som en følge av at denne virksomheten reduseres, er det inngått frivillige sluttavtaler med berørte ansatte, skriver Forsman.
Hun fortsetter med å si at deres tidligere profiler nå står frie til å velge å gå til andre byråer.
Selskapet har hatt avtaler med profiler som Erlend Elias, Anne-Kat Hærland og volleyball-profilene Anders Berntsen Mol og Christian Sandlie Sørum.
Forsman forklarer at de i framtiden vil fortsette å satse på podkast.
(©NTB)