Connect with us

NTB

Tysk lege innrømmet i retten å ha drept tolv pasienter

En 40 år gammel lege erkjente i retten torsdag at han tok livet av tolv av sine pasienter. En 40 år gammel lege erkjente i retten torsdag at han tok livet av tolv av sine pasienter.

Publisert

den

Illustrasjonsbilde: DPA

En 40 år gammel lege erkjente i retten torsdag at han tok livet av tolv av sine pasienter.

Utenriks: Mannen er totalt tiltalt for å ha tatt livet av 15 pasienter, tolv kvinner og tre menn, i perioden mellom september 2021 og juli 2024.

Han har tidligere vært taus når det gjaldt anklagene. For et par uker siden spilte retten av hemmelige lydopptak av en telefonsamtale mellom legen og kona mens han satt i fengsel. I samtalene innrømmer legen drapene.

– Det er først nå at jeg er i stand til å forklare mine handlinger, og jeg tar ansvar for det jeg har gjort, sa mannen i en 30 minutter lang uttalelse i retten.

– Jeg beklager for den enorme lidelsen jeg har påført dem, sa han og henvendte seg til de etterlatte.

Annonse

Han sa i retten at han ikke legger kortene på bordet på grunn av de overveldende bevisene, men som følge av selvransakelsen han har gjort i fengselscella de siste månedene.

(©NTB)

Live
Neste
Spilles
Forrige