NTB
Støre om Starmer-exit: – Jeg har respekt for beslutningen han har tatt
Statsminister Jonas Gahr Støre sier til NTB at han ser fram til det gode samarbeidet med Storbritannia under ledelse av en ny statsminister. Statsminister Jonas Gahr Støre sier til NTB at han ser fram til det gode samarbeidet med Storbritannia under ledelse av en ny statsminister.

Statsminister Jonas Gahr Støre sier til NTB at han ser fram til det gode samarbeidet med Storbritannia under ledelse av en ny statsminister.
ukraina: – Jeg vil takke Keir Starmer for et godt og nært samarbeid. Jeg har respekt for beslutningen han har tatt, sier statsminister Jonas Gahr Støre.
I en uttalelse til NTB sier han at Storbritannia og Norge i løpet av de to siste årene har kommet nærmere hverandre gjennom avtaler om klima og energi, forsvarsavtaler og kjøp av britiske fregatter til det norske sjøforsvaret.
– Vi har samarbeidet nært om et sterkere sikkerhetspolitisk samarbeid i Europa og innsatsen for å støtte Ukraina. Jeg ser fram til å fortsette det gode samarbeidet med Storbritannias regjering under ledelse av en ny statsminister, sier Støre.
(©NTB)