Prisøkning med bortfall av rettigheter i Altibox
Altibox endrer vilkårene og fra 1. mars har du som kunder ikke lenger rett til å avslutte avtalen vederlagsfritt ved enkelte prisendringer.
Altibox: Oppsigelse er ikke lenger kostnadsfritt dersom dette dette skjer i forbindelse med prisendring med skatter og avgifter fra myndighetene, samt konsumprisindeks.
Dersom Kunden fortsetter å bruke Tjenesten etter at prisendring har trådt i kraft, anses Kunden også for å ha akseptert prisendringen.
– Først og fremst har vi gjort flere tekstjusteringer for å forenkle språket og gjøre vilkårene enklere å forstå, skriver Altibox i informasjonen kundene har mottatt i dag.
I en mail til Radio Haugaland presiserer kommunikasjonssjef tele i Lyse AS Andreas Veggeland situasjonen:
– Det kundene har fått beskjed om, er at dersom de fortsetter å bruke tjenesten etter at VILKÅRSENDRINGENE har trådt i kraft, så aksepterer han vilkårsendringene.
– Vilkår som ikke gir kundene rett til å heve avtalen som følge av konsumprisjustering/økning av offentlige avgifter er helt vanlig i bransjen. Både Telia og Telenor har dette i sine vilkår allerede, så her gjøres det egentlig bare en justering til vanlig bransjestandard i vilkårene, påpeker han.