Menu
­I TV 2s første episode av «Jørgine – alene med flokken» og i TV-kanalens første episode av «I fyr og flamme» identifiseres flere av sponsorene kun i forbindelse med reklameavbruddet inne i programmet. Foto: Fredrik Varfjell / NTB

Medietilsynet: TV 2 har brutt reklameregler

TV 2 får advarsel fra Medietilsynet etter brudd på reklameregler i programmene «Jørgine – alene med flokken» og «I fyr og flamme».

Av NTB | 15.05.2023 07:34:12

Økonomi og næringsliv: I programmene identifiseres flere av sponsorene kun i forbindelse med reklameavbruddet inne i programmet. Ifølge kringkastingsloven skal sponsorer alltid identifiseres i begynnelsen eller i slutten av programmet.

– Regelen er laget for å gjøre seerne oppmerksomme på at et redaksjonelt program er sponset, sier direktør for juridisk og regulatorisk avdeling Hanne Nistad Sekkelsten i Medietilsynet.

Ifølge TV 2 skyldes feilen en teknisk svikt. TV-kanalen sier til Medietilsynet at de har gjennomført konkrete tiltak for å forhindre at det skjer igjen.

(©NTB)

Flere nyheter: