TV 2 fornøyd tross seerfall i mesterligafinalen: – Sterke tall
Nesten 130.000 færre så årets Champions League-finale på TV 2s plattformer kontra i fjor, melder Kampanje. Kanalens sportsredaktør skylder på «Haaland-effekt».
Sport: I snitt fulgte 408.000 seere med på kampen som endte med Real Madrid-seier over Borussia Dortmund, mens seertoppen ble nådd like før fulltid med 503.000 seere.
I fjor var tallene bedre, men TV 2s sportsredaktør Vegard Jansen Hagen er ikke misfornøyd med årets uttelling.
– Det er ingen tvil om at vi hadde en «Haaland-effekt» i fjor, sier Hagen til Kampanje og legger til:
– 408.000 i snitt, over en halv million på det meste og 55 prosent seerandel er sterke tall og forteller at Champions League-finalen er en happening som står svært sterkt blant nordmenn.
Dortmund-back Julian Ryerson var norsk deltaker i årets finale. Der måtte han se Dani Carvajal og Vinicius Junior ordne 2-0 til spanjolene.
Kampanje skriver videre at årets finale var mer sett enn finalene i 2022 og 2021.
(©NTB)