Menu
adm-dir-nextgentel-trond-larsen Foto: Privat
Administrerende direktør i NextGenTel, Trond Bjorøy Larsen Foto: Privat

Opplever Cowboy-tilstander i bredbåndsmarkedet

NextGenTel går ut og advarer mot useriøse selgere fra konkurrenten GlobalConnect. Selskapet, som har mange kunder på Haugalandet, ønsker nå å rydde opp i "Cowboy-tilstander" i markedet.

Av tomas | 26.07.2023 13:46:25

Bredbåndsmarkedet: Det riksdekkende bredbåndsselskapet NextGenTel går ut og advarer mot useriøse selgere fra konkurrenten GlobalConnect.

I en mail til kundene advarer administrerende direktør Trond Bjorøy Larsen om useriøse dør- og telefonselgere fra ClobalConnect, som han hevder kommer med falske påstander om at selskapet skal legges ned og slutte å levere sitt produkt. Larsen hevder dette har ført til at hundrevis av kunder har sagt opp sine avtaler med NextGenTel.

NextGenTel har flere kunder på Haugalandet og i Sunnhordland, og Larsen understreker at de fortsatt kommer til å levere sitt produkt i lang tid fremover.

– Påstandene fra selgerne til Global Connect er grunnløse og direkte løgn. Vi vurderer å politianmelde forholdet og kommer til å prøve å rydde opp i cowboy-tilstander i markedet, sier Larsen til Radio Haugaland.

Larsen har jobbet syv år i kraftmarkedet hvor det tidligere var samme tilstander. Nå ønsker Larsen å samle aktørene i bredbåndsmarkedet for å rydde opp.

Tilsvar fra GlobalConnect:

Kommunikasjonsdirektør i GlobalConnect,Marte Ruud Sandberg, skriver i et tilsvar at det stemmer at NextGenTel har sendt ut en mail med alvorlige påstander om GlobalConnect.

– Vi tar den på stort alvor og ettergår nå hvorvidt det er hold i påstandene. Vi har ikke fått oppgitt noen konkrete eksempler, så basert på det vi vet nå så har vi liten grunn til å tro at dette er et omfattende problem. Dersom påstandene fra NextGenTel viser seg å stemme, vil vi selvsagt ta grep for å rydde opp, sier Sandberg.

Våre selgere er opplært til å gi sannferdig informasjon om våre produkter, og vi mener vårt tilbud har en kvalitet som burde gjøre oss til foretrukken leverandør for kundene vi henvender oss til.

Alle våre selgere er ansatt i partnerselskaper som vi har tett og god dialog med. I tillegg til ukentlige salgsmøter har vi jevnlig kontakt om aktivitet og hendelser. Vi trener opp selgerne sammen, ut fra de samme prinsippene, så vi er alle enige om hvordan selgere i GlobalConnect skal opptre – redelige og ryddige med et godt produkttilbud. Når det dukker opp saker som er utenom slik vi ønsker å ha det så følges det opp med en gang, avslutter Sandberg i sitt tilsvar til Radio Haugaland.

Flere nyheter: