Norwegian og Strawberry lanserer felles fordelsprogram
Norwegian og Strawberry går sammen om å etablere et felles fordelsprogram i et eget frittstående selskap.
Økonomi og næringsliv: Hensikten med programmet er å gi merverdi til medlemmene i selskapenes eksisterende lojalitetsprogram, fremgikk det i en børsmelding fra Norwegian tirsdag morgen. Hvert av de to selskapene skal eie 50 prosent.
Flere parter vil også bli invitert til å bli med i partnerskapet, ifølge meldingen. Endelig gjennomføring av prosessen ventes å finne sted i fjerde kvartal 2023.
– Du kan bruke poengene dine på tvers av selskapene, sa Norwegian-sjef Geir Karlsen på pressekonferansen på Amerikalinjen tirsdag.
– Vi skaper en ny valuta, en fordelsvaluta. Du kan bruke poengene til å kjøpe billetter hos Norwegian, eller motsatt. Som kunde vil du beholde rettighetene i lojalitetsprogrammet, men i tillegg vil du få nye muligheter gjennom valutaen i lojalitetsprogrammet, utdypet Karlsen.
Norwegian og Strawberry har til sammen mellom sju og åtte millioner medlemmer i fordelsprogrammene sine i Norden. De to eksisterende lojalitetsprogrammene, Norwegian Reward og Strawberrys fordelsprogram, videreføres med sine respektive medlemstilbud.
Strawberry-eier Petter Stordalen sa på pressekonferansen at lanseringen vil føre til økt konkurranse ved at det blir flere valgmuligheter og økt transparens for kunden.
– Det jeg er med på nå, er kanskje den viktigste dealen i livet mitt, uttalte han.
(©NTB)