BankID fungerer igjen for de fleste – fortsatt Vipps-problemer
BankID opplevde problemer med tjenesten onsdag kveld, men etter en times tid fungerer tjenesten for de fleste av kundene.
Økonomi og næringsliv: – Det er bare å beklage, sier pressekontakt Hege Steinsland til DinSide.
Hun opplyser at det jobbes med saken.
Problemene oppsto litt før klokken 17 onsdag.
Til E24 sier Steinsland at det «pågår feilsøking på fullt gir».
I en oppdatering på leverandøren Støs nettsider klokken 17.32 står det at BankID nå er «delvis utilgjengelig». Samtidig er også tjenesten ID-sjekk helt utilgjengelig.
Det er fortsatt mulig å bruke kodebrikken for de som ikke bruker app eller husker hvor de har gjort av den.
– BankID fungerer nå igjen for de fleste av kundene. Vi begynner å se effekten av tiltakene vi har satt i gang, sier Steinsland til NTB rett før klokken 18.
Fungerer det ikke på første forsøk, så forsøk igjen for å lykkes, heter det på Støs nettsider.
Også Vipps har problemer onsdag kveld, der opplyses det at de har problemer med innloggingstjenesten «Logg inn with Vipps/MobilPay». Å vipse penger går greit, men man kan ikke bruke Vipps til å logge seg inn på andre nettsteder.
Steinsland kan foreløpig ikke si noe om BankID-problemene og Vipps-problemene har noen sammenheng, og sier at «det får vi komme tilbake til».








