Connect with us

NTB

Mesterligagruppene klare: Storhamar møter begge 2026-finalistene

De norske lagene i mesterligaen håndball kvinner, Storhamar og Sola, har fått vite hvem de møter i gruppespillet til høsten. De norske lagene i mesterligaen håndball kvinner, Storhamar og Sola, har fått vite hvem de møter i gruppespillet til høsten.

Publisert

den

Storhamars håndballkvinner møter en rekke storlag i mesterligaen. Foto: Carina Johansen / NTB

De norske lagene i mesterligaen håndball kvinner, Storhamar og Sola, har fått vite hvem de møter i gruppespillet til høsten.

Sport: I kvinnenes mesterliga er formatet likt som i fjor, altså med to åttelagsgrupper. Gruppene ble trukket fredag, og Sola (seedingsnivå fire) havnet i gruppe A, mens Storhamar (nivå tre) er i gruppe B.

Det venter sju hjemme- og sju bortekamper i gruppespillet for de norske lagene.

Sola skal opp mot Esbjerg (Danmark), CSM Bucuresti (Romania), FTC (Ungarn), Brest (Frankrike), Krim Mercator (Slovenia), Borussia Dortmund (Tyskland) og Budućnost (Montenegro).

Storhamar møter Metz (Frankrike), Györ (Ungarn), Odense (Danmark), Gloria Bistrita (Romania), Podravka (Kroatia), Blomberg-Lippe (Tyskland) og Nykøbing Falster (Danmark).

Annonse

Det betyr at Storhamar skal opp mot begge finalistene fra sist sesongs mesterliga, Metz og Györ.

(©NTB)

Live
Neste
Spilles
Forrige