Menu
Foto: Lise Åserud / NTB

Vipps og DNB har tekniske problemer

DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, opplyser banken mandag morgen.

Av NTB | 06.01.2025 08:16:56

Økonomi og næringsliv: Også enkelte brukere har problemer med Vipps, melder selskapet selv.

– Det er problemer hos vår betalingsleverandør. Dette påvirker alle kortbetalinger for enkelte Vipps-brukere. Vi sender en oppdatering så snart vi har ny informasjon, heter det i en statusmelding fra Vipps.

Problemene oppsto i 7.30-tiden.

– Vi jobber med å løse problemet så raskt som mulig, skriver DNB på sine nettsider.

Mandag morgen er det ikke mulig å logge inn via ID-porten.

– Også MinID, Kontakt- og reservasjonsregisteret og en selvbetjeningsløsning hos Maskinporten har problemer med innlogging, skriver Digitaliseringsdirektoratet i en statusmelding.

ID-porten brukes til å logge inn på flere offentlige tjenester, som blant annet Skatteetaten. Også innloggingen til Helsenorge er påvirket.

Problemene skyldes nettverksproblemer hos leverandøren Tietoevry, opplyser Digitaliseringsdirektoratet til Dagbladet.

Flere nyheter: