Vipps og DNB har tekniske problemer
DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, opplyser banken mandag morgen.
Økonomi og næringsliv: Også enkelte brukere har problemer med Vipps, melder selskapet selv.
– Det er problemer hos vår betalingsleverandør. Dette påvirker alle kortbetalinger for enkelte Vipps-brukere. Vi sender en oppdatering så snart vi har ny informasjon, heter det i en statusmelding fra Vipps.
Problemene oppsto i 7.30-tiden.
– Vi jobber med å løse problemet så raskt som mulig, skriver DNB på sine nettsider.
Mandag morgen er det ikke mulig å logge inn via ID-porten.
– Også MinID, Kontakt- og reservasjonsregisteret og en selvbetjeningsløsning hos Maskinporten har problemer med innlogging, skriver Digitaliseringsdirektoratet i en statusmelding.
ID-porten brukes til å logge inn på flere offentlige tjenester, som blant annet Skatteetaten. Også innloggingen til Helsenorge er påvirket.
Problemene skyldes nettverksproblemer hos leverandøren Tietoevry, opplyser Digitaliseringsdirektoratet til Dagbladet.