Menu
Vinmonopolets kunder er de mest fornøyde i hele landet. Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

Vinmonopolet har landets mest fornøyde kunder

Med handleposen full av vin og sprit går norske kunder storfornøyde ut av Vinmonopolet. Selskapet går nemlig til topps i Norsk kundebarometer 2025.

Av NTB | 07.05.2025 12:24:19

Økonomi og næringsliv: – Vinmonopolet har ligget i toppsjiktet av Norsk kundebarometer i en årrekke og vinner årets kundetilfredshetspris med en score på 87,4 poeng, det høyeste som er målt noensinne, sier prosjektleder Pål R. Silseth i Norsk kundebarometer (NKB).

Det er tredje gang Vinmonopolet troner øverst i undersøkelsen, som i over 30 år har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Til sammen er 157 virksomheter fra 35 bransjer vurdert av 4708 forbrukere.

Bak Vinmonopolet følger Vipps, Flytoget, Interoptik og OneCall. Vipps er inkludert i undersøkelsen for første gang. Helt nederst finner man Telia og Bunnpris, som scorer henholdsvis 59,2 og 58,5 poeng.

Den store taperen i årets kundebarometer er Tesla, som faller med mer enn 16 lojalitetspoeng ned til 63 poeng. Kundetilfredsheten blir imidlertid liggende på 77 poeng.

– Det bemerkelsesverdige med dette, er at det ikke har vært problemer med selve produktet eller tjenesten som blir levert, og kundetilfredsheten til Tesla er så å si uendret fra 2024. Ved tidligere omdømmekriser som ikke omhandler kjerneproduktet, har vi sett relativt små utslag på kundelojalitet, men nå er det altså annerledes, sier Silseth.

(©NTB)

Flere nyheter: