Stor seerinteresse for NBA-finalen – mest sette kampen på seks år
Det avgjørende oppgjøret mellom Oklahoma City Thunder og Indiana Pacers i NBA ble en seersuksess i USA. Det var den mest sette finalekampen siden 2019.
Sport: Thunder vant 103-91 i den sjuende finaleduellen og de ble dermed NBA-mestere. Kampen hadde et gjennomsnitt på 16,53 millioner seere på ABC og ESPN+, ifølge foreløpige seertall fra Nielsen.
Toppen ble nådd i den andre perioden med 19,28 millioner.
Det er første gang siden Toronto Raptors sikret tittelen i den sjette kampen mot Golden State i 2019 at en finalekamp har hatt over 16 millioner seere. Den gang var det 18,34 millioner i gjennomsnitt.
Totalt sett hadde årets finaleserie et gjennomsnitt på 10,27 millioner seere. Det var en nedgang fra fjoråret da 11,31 millioner fikk med seg Boston Celtics seier over Dallas Mavericks etter fem kamper.
ESPN og ABC hadde et gjennomsnitt på 6,12 millioner seere for de 34 kampene de sendte under sluttspillet, en økning på 10 prosent fra i fjor.
(©NTB)