Sporveien Media og JCDecaux inngår stor kontrakt
Sporveien Media og JCDecaux går sammen om en avtale om utendørsreklame på kollektivtransport i Oslo og deler av Viken.
Økonomi og næringsliv: – Gjennom avtalen sikrer vi videre innovasjon og utvikling av forvaltningen av Norges største utendørsreklameavtale. Annonseavtalen bidrar med viktige inntekter til forbedring av kollektivtransporten i Oslo-området, sier daglig leder Inge Aasen i Sporveien Media AS i en pressemelding.
JCDecaux vant Sporveiens tilbudskonkurranse og får ansvaret for reklameformidling, drift og vedlikehold. Sporveien omtaler selv kontrakten som en milliardkontrakt i pressemeldingen.
Reklameavtalen gir selskapet rett til å formidle reklame på alle former for kollektivtransport i Oslo og deler av Viken. Utendørsreklame er en viktig bidragsyter til finansieringen av kollektivtilbudet i området.
– Valgt leverandør hadde samlet sett den beste helhetsløsningen; det vil si det beste forholdet mellom økonomi og kvalitet, sier Aasen.
Avtalen løper i seks år fra 2024, med mulighet til forlengelse med ytterligere to år.
(©NTB)