Kygo skaper turismeboom på Trolltunga
Den verdenskjente artisten Kygo besøkte Trolltunga i juni for å spille inn en konsertfilm. Nå ventes en økning i turismen til Trolltunga.
Turisme: Denne spektakulære lanseringen av kortfilmen har allerede fått over 1 million visninger på YouTube og har blitt vist på Times Square i New York.
Andreas Skogseth, administrerende direktør i Visit Hardangerfjord, spår en betydelig økning i turismen til Trolltunga som følge av denne eksponeringen, melder Hardanger folkeblad.
– Lanseringen på Trolltunga var helt eksepsjonell. At dette vil bidra positivt til Trolltunga-turismen er helt klart, sier Skogseth til avisa. Han mener at eksponeringen gjør at mange vil ha Trolltunga ferskt i minne når de velger reisemål.
Visit Hardangerfjord har anslått at Trolltunga-stuntet har fått titalls millioner eksponeringer globalt. Skogseth tror ifølge avisa at den såkalte «Kygo-effekten» vil gagne hele Hardanger-regionen.