Menu
Flere magasiner gjør det godt. A-magasinet troner øverst med over 600.000 leser per utgave. Foto: Terje Pedersen / NTB

Flere leser nyheter på mobilen

72 prosent av besøkene til norske mediehus skjer nå via mobilen. TV 2 og Dagbladet har størst digital vekst.

Av NTB | 15.02.2023 10:45:47

Kultur og underholdning: – Bruken av norske medier er fortsatt høy og viser at nordmenn er opptatt av å holde seg oppdatert i et skiftende verdensbilde og en usikker økonomisk situasjon, sier administrerende direktør Randi Siren Øgrey i Mediebedriftenes Landsforening.

Ferske tall fra Kantar viser at TV 2 og Dagbladet har størst digital vekst i fjerde kvartal 2022, sammenlignet med samme periode året før.

Aftenposten er landets største papiravis og VG er fortsatt landets største mediehus.

Nettmagasinene økte med 33 prosent det siste året. Tallene viser at også magasinene leverer god norsk journalistikk på alle plattformer.

– Magasinformatet nå begynner å befeste sin posisjon også på nett, sier Øgrey i Mediebedriftenes Landsforening.

Hjemmet, VG Helg og Se og Hør blir lest av godt over 200.000 lesere i uken.

Ferske lesertall for magasinene viser en sterk digital vekst, samtidig som lesing av papirutgavene stabiliserer seg.

Flere magasiner gjør det godt. A-magasinet troner øverst med over 600.000 leser per utgave.

(©NTB)

Flere nyheter: