Connect with us

NTB

Fabian Stang mistet jobben – leder beklager

Tidligere Oslo-ordfører, Høyre-politiker og jurist Fabian Stang sier at han mistet jobben etter et intervju hvor han fortalte åpent om psykiske utfordringer. Tidligere Oslo-ordfører, Høyre-politiker og jurist Fabian Stang sier at han mistet jobben etter et intervju hvor han fortalte åpent om psykiske utfordringer.

Publisert

den

Oslos tidligere ordfører, Fabian Stang, forteller at han mistet jobben etter at han åpent hadde fortalt om psyiske utfordringer. Foto: Amanda Pedersen Giske / NTB

Tidligere Oslo-ordfører, Høyre-politiker og jurist Fabian Stang sier at han mistet jobben etter et intervju hvor han fortalte åpent om psykiske utfordringer.

Innenriks: Den profilerte Oslo-politikeren (70) jobbet som rådgiver i rådgivningsselskapet Söderberg & Partners da han i mai i år fortalte i et intervju i VG om hvordan han i 2025 ble innlagt på psykiatrisk avdeling etter et samlivsbrudd.

Til avisen bekrefter Stang at han ble sagt opp på dagen fra arbeidsgiveren etter intervjuet.

– Ja, det må jeg dessverre bekrefte. Men jeg vil ikke si noe om hvor jeg jobbet. Åpenhet om psykisk helse er fortsatt stigmatisert, men jeg vil ikke gi opp kampen for et samfunn med plass til alle, sier Stang til VG.

I en epost til VG skriver administrerende direktør for formuesforvaltningen i Söderberg & Partners i Norge, Michael V. Sivertsen, at de er kommet til enighet med Stang.

Annonse

«Fabian Stang har opplevd noe hos oss som vi beklager sterkt. Når det er sagt, har dette aldri vært en styresak. Fabian Stang har fått en uforbeholden beklagelse fra meg som administrerende direktør, og vi to har etter en god dialog kommet til enighet.»

Han forteller at en del av enigheten innebærer at selskapet etterkommer et krav fra Stang om å overføre 200.000 kroner til Mental Helse.

(©NTB)

Live
Neste
Spilles
Forrige