LIVESENTER
Menu
Nærbilde av sløyfen. Foto: Stephanie Sikkes.

Rekordengasjement i Coop Sørvest: 70 ansatte deltok i Rosa sløyfe-aksjonen i Haugesund

Coop Sørvest og kundene deres har igjen vist et imponerende engasjement for kreftsaken. Under årets Rosa sløyfe-aksjon har de bidratt til at Coop samlet inn rekordbeløpet 16,7 millioner kroner.

Av Redaksjonen | 13.11.2025 11:52:44

Rosa sløyfe-aksjonen: Coop Sørvest og kundene har igjen vist et imponerende engasjement for kreftsaken. Sammen har de samlet inn hele 1 686 595 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen 2025, nesten 70 000 kroner mer enn i fjor.

Av årets innsamlede beløp kommer 29 prosent fra salg av frukt og grønt, mens 40 prosent stammer fra donasjoner og salg av Rosa sløyfe-produkter som pins og handlenett. Resten er resultat av lokale aktiviteter og kampanjer i butikkene.

– Rosa sløyfe-løpet er et årlig høydepunkt for oss i Coop Sørvest, som skaper stort engasjement blant våre ansatte og kunder. Under årets løp i Haugesund deltok 70 medarbeidere fra Coop Sørvest, og bidro på den måten direkte til årets innsamlingsaksjon. Gjennom kampanjer på utvalgte produkter har kundene og medlemmene våre også bidratt til støtte til kreftssaken, sier Trygve Vikse, regionsdirektør i Coop Sørvest til Radio Haugaland.

Sterkt lokalt engasjement

Engasjementet blant de ansatte og kundene har vært stort i hele regionen, og årets resultat viser hvordan små bidrag i butikkene kan gi stor effekt samlet sett.
– Rosa sløyfe-aksjonen er en kampanje som betyr mye for mange, og jeg er enormt stolt over hvordan ansatte i Coop Sørvest og våre butikker på Haugalandet har bidratt til rekordresultat, både gjennom å markere kampanjen i butikk og delta på Rosa sløyfe-løpet, sier Vikse.

Rekordår for Coop nasjonalt

Nasjonalt ble det satt ny innsamlingsrekord i år. Coop og kundene over hele landet samlet inn 16,7 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen, det høyeste beløpet noensinne.

– Dette er rett og slett fantastisk, sier Philipp Engedal, administrerende direktør i Coop Norge.

– Kundene, medlemmene og alle medarbeidere i butikkene har gjort en formidabel innsats. Sammen har vi samlet inn et betydelig beløp til livsviktig forskning og støtte til brystkreftrammede.

Over 116 millioner kroner siden starten

Siden 2006 har Coop og kundene bidratt med over 116 millioner kroner til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon.

– Coop gjør en imponerende innsats år etter år, og det er rørende å se hvordan både ansatte og kunder står sammen om brystkreftsaken, sier Marit Sophie Egge, aksjonsleder for Rosa sløyfe-aksjonen.

Flere nyheter: