Skiforbundet landet ny viktig langrennsavtale – løfter alle elitelag
Langrennslandslaget har sikret seg en ny og sentral sponsoravtale foran de kommende årene. Det kommer godt med i en anstrengt økonomi.
Sport: Det er logistikkselskapet DHL Express sin logo som blir å se på konkurransedraktene for alle tre elitelag i langrenn de to kommende sesongene.
Selskapet har tidligere vært inne på herresiden, men i den nye avtalen er også kvinnelaget og paralaget inkludert.
– At vi nå går sammen inn i en viktig OL-sesong med en sterk og toneangivende partner, betyr mye for hele laget og for norsk langrenn som helhet, sier Cathrine Instebø.
Hun er daglig leder for langrenn i Norges Skiforbund.
Skiforbundet er inne i svært krevende økonomiske tider. VM-selskapet i Trondheim, der forbundet eier 60 prosent, ender med dundrende underskudd.
Ennå er det ikke helt klart hvor mange millioner de går i minus.
Nylig forlenget Sparebank 1 sin avtale som hovedsponsor for langrenn.
– Det betyr veldig mye, men samtidig betyr det langt mer enn økonomisk trygghet. Det handler om å bygge videre på det vi hadde, sa Instebø til NTB da.
Sesongen starter med verdenscuprenn i finske Ruka i slutten av november. På nyåret venter OL i Italia.
(©NTB)