Brudd mellom TV 2 og Telia – TV 2s kanaler fjernes fra TV-tjenesten
TV 2 og Telia klarte ikke å komme til enighet om en ny distribusjonsavtale. Dermed mister Telia-kunder tilgang til TV 2s kanaler og innhold fra 1. mars.
Kultur og underholdning: Det er TV 2 selv som melder om bruddet.
– Vi beklager til seerne våre som blir berørt av dette. Vi har jobbet i flere måneder for å komme i mål med en ny, langsiktig avtale med Telia, og er oppriktig lei oss for at det ikke gikk, sier Lene Eltvik Vindfeld, organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i TV 2 i en pressemelding.
Forhandlingene om TV 2s distribusjonsavtale, som gikk ut 28. februar pågikk på overtid i natt, men partene klarte ikke å komme til enighet.
– Vi ønsket en ny avtale med Telia og tror det hadde vært det beste for begge parter. Men når det ikke var mulig å få enighet om en ny avtale kan heldigvis kundene få tilgang til TV 2s innhold gjennom både TV 2 Play og de andre TV-distributørene vi har avtaler med, sier Vindfeld.
Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge, sier i en pressemelding at selskapet også ønsket å komme til enighet med TV 2, og at de er klare til å gjenoppta forhandlingene på et senere tidspunkt.
– Jeg ønsker å beklage på det sterkeste overfor våre TV-kunder, sier han.
Som kompensasjon for at Telias TV-kunder mister tilgang til TV 2s kanaler og strømmetjenester fra 1. mars, kan de få månedsrabatt som tilsvarer prisen på et TV 2 Play Basis-abonnement.
– Så er det slik at kunder fortsatt kan få tilgang til TV 2 sitt innhold, inkludert siste helg i ski-VM, men det krever at de oppretter et eget abonnement på TV 2 Play, forklarer Kaalen.