reklame for smiaa
Menu
Schibsted eier blant annet riksavisene Aftenposten og VG. Foto: Berit Roald / NTB

Vekst i digitale abonnementer bidro til godt kvartalsresultat for Schibsted

Mediekonsernet Schibsted bedret driftsresultatet i første kvartal med 229 millioner kroner, sammenlignet med i fjor. En vekst i abonnementer bidro sterkt.

Av NTB | 06.05.2021 07:39:51

Økonomi og næringsliv: Inntektene til nyhetsmediene til Schibsted, som blant annet omfatter Aftenposten og VG i Norge og Aftonbladet og Svenska Dagbladet i Sverige, økte med 3 prosent i første kvartal sammenlignet med samme kvartal i fjor.

– Inntektsøkningen i nyhetsmediene kommer på grunn av en sterk vekst i digitale abonnementer, i tillegg til en vesentlig bedring i digital annonsering, sier konsernsjef Kristin Skogen Lund.

Også Schibsteds markedssteder, som blant annet omfatter Finn, hadde vekst.

I alt omsatte Schibsted for 3,4 milliarder kroner i første kvartal i år, mot 3 milliarder i samme kvartal i fjor.

Driftsresultatet ble i år på 346 millioner kroner, som er en økning på 229 millioner kroner i fjor. Før skatt endte resultatet på 294 millioner kroner de tre første månedene av 2021.

(©NTB)

Flere nyheter: