Menu
FOTO: E. Solberg

Kunder raser etter prishopp på Altibox

Reaksjonene har ikke latt vente på seg etter at Haugaland kraft i dag sendte ut melding om at de ville øke prisene på sine fiber-abonnement.

Av Egil M Solberg | 26.09.2018 17:22:06

Næringsliv: Mange bredbåndskunder hos Haugaland Kraft har det siste året opplevd et prishopp på 1.200 kroner. Uten at hastigheten økes. Prishoppet gjelder bare dem som ikke har TV-pakke via Altibox, skriver Haugesunds avis.

I Haugaland Kraft Altibox forklarer de prisøkningen slik:

«I løpet av 15 år har vi økt hastigheten flere ganger, men kun justert prisen vår et fåtall ganger. Dersom du velger flere produkter/tjenester hos oss kan det gi deg mer verdi for pengene.»

På Facebook-sidene til Haugaland Kraft formelig koker det av misfornøyde kunder som melder at de vil avslutte sine Altibox-abonnement.

«Fikk plutselig beskjed om nok en prisøkning på Internett, under et år siden forrige gang. Sist var unnskyldningen at dere hadde økt hastigheten mange ganger uten å øke prisen. Dette er visstnok unnskyldningen denne gangen også, selv om hastigheten har vært uendret i mange år. Liten tvil om at man må begynne å se etter andre alternativer når dere holder på slik, skriver en kunde.»

En annen kunde lar sin fortvilelse få utløp på Altibox sine Facebook-sider.

«Hvor mange ganger har dere egentlig endret hastigheten? Og den ene gangen dere gjorde det så var det kun med 5 mbit. Når man i dag ser på andre Leverandører, er det normale at prisen går ned og hastigheten opp. Dere går jo bakover i tid istedenfor fremover. Det er skyhøye priser dere serverer. Når konkurrentene kommer med billigere abonnement trådløst og like hastigheter er dere ferdige, skriver vedkommende.»

En annen kunde skriver.

«Slik er det når de får være alene i markedet uten nevneverdig konkurranse. 699 kroner i måneden begynner å bli rimelig stivt for et internettabonnement.»

LES OGSÅ: Rådyr fiber fra Haugaland kraft

Kvaliteten på tilbudet fra Haugaland kraft er det også flere som kritiserer.

«Syke prisen og ikke levere de det en betale for heller. Har 80/80 men har kun 80 ned og 2,1 opp, men full pris skal de ha. Angre meg i hjel på at jeg gikk over på fiber. Bare vært problem.»

En annen skriver:

«Vi kan ikke laste ned en film etter klokken 16, da tar det tre timer før vi kan se den, så noe god kvalitet er det ihvertfall ikke! Fint at Get har bedre priser da. snakkes Altibox..»

Flere nyheter: