
Seerløft for Viaplay under EM-innledningen
Viaplay er fornøyd med starten på håndball-EM for kvinner. Seertallet ligger klart høyere enn i fjorårets VM.
Av NTB | 07.11.2022 12:51:57
Økonomi og næringsliv: På det meste var det 455.000 TV 3-tittere på oppgjøret mot Kroatia fredag. Søndagskampen mot Sveits toppet med 443.000 tittere.
Det gjorde at TV 3 var største kommersielle kanal de timene disse kampene ble sendt.
Sammenlignet med de to første kampene i forrige mesterskap (VM i Spania i desember i fjor), har TV 3 en vekst på rundt 100.000 seere på snittet i begge Norges oppgjør. I tillegg melder Viaplay om økning på strømmetjenesten under håndball-EM
– Gledelig spesielt med tanke på at mesterskapet for første gang er i november, sier Thomas Horni i Viaplay til NTB.
Norges neste kamp spilles tirsdag mot Ungarn.
(©NTB)