Menu
ARKIVBILDE: Privat

Schibsted sluker Matkanalen

Schibsted kjøper 80 prosent av aksjene tv-kanalen Matkanalen som ble startet og fortsatt ligger i Haugesund.

Av Egil M Solberg | 21.11.2019 07:50:18

Næringsliv: Matkanalen som ble lansert i 2015, har 600.000 månedlige seere.

– Dette er en anerkjennelse av at vi gjør noe riktig, sier daglig leder og Matkanalen-gründer Øivind Lindøe til Haugesunds avis.

Kanalen viser både innkjøpte og egenproduserte programmer og når 75 prosent av norske husstander gjennom TV-distributørenes basispakker.

– Matkultur er blitt en megatrend. Nå skal vi bygge videre på Matkanalens posisjon, styrke den med Schibsteds digitale kraft – og utforske både kommersielle og redaksjonelle muligheter, til beste for vårt publikum, kommenterer Schibsted i en pressemelding gjengitt av Medier24.

Lindøe sitter sitter nå igjen med en eierandel på 15 prosent etter salget, mens Caiano Invest eier 5 prosent.

Flere nyheter: