fbpx
Menu
Forbrukertilsynet har gått gjennom tilbudene under Black Friday. Illustrasjonsfoto: Lise Åserud / NTB scanpix

Flere tilfeller av manglende førpris under Black Friday-salget, ifølge Forbrukertilsynet

Tilbud uten førpris var den vanligste feilen under Black Friday-salget i 2019. Forbrukertilsynet har sendt ut 14 brev til aktører etter salget.

Av NTB | 03.02.2020 12:00:56

Økonomi og næringsliv: – Uten førpris er det vanskelig for forbrukerne å finne ut om noe faktisk er et godt kjøp eller ikke. Det kan også være villedende – og dermed ulovlig markedsføring, sier direktør Elisabeth Lier Haugseth i Forbrukertilsynet.

Slik markedsføring skaper kjøpepress hos forbrukeren og kan føre til at forbrukere gjør dårlige kjøp, mener tilsynet.

De gått gjennom Black Friday-tilbudene fra 2019 og har sendt ut til sammen 14 brev til aktører.

(©NTB)

Flere nyheter: