Menu
Luuk de Jong jubler etter en scoring for Barcelona mot Athletic Bilbao forrige måned. Foto: Joan Monfort / AP / NTB

Barcelona-avtale med Spotify i boks – bytter navn på Camp Nou

Spotify blir Barcelonas hovedsponsor i fire år fra neste sesong. Samarbeidet innebærer at musikktjenesten får storklubbens stadion oppkalt etter seg.

Av NTB | 15.03.2022 21:55:09

Sport: Det har vært snakk om avtalen i flere uker, men tirsdag ble den bekreftet. Fra og med 2022/23-sesongen skal Barcelona-draktene på både herre- og kvinnesiden pryde Spotifys logo.

I tillegg skal stadionet døpes om til Spotify Camp Nou. Anlegget har i dag en kapasitet på nesten 100.000 tilskuere.

Kontrakten er rapportert å kunne gi Barcelona opptil 300 millioner euro (2,9 milliarder kroner) i inntekter. Den er godkjent av klubbens toppledelse, men må også få grønt lys på et ekstraordinært medlemsmøte 3. april.

(©NTB)

Flere nyheter: