Menu
Stavanger Oilers og norsk ishockey blir tilgjengelig for Amedias kunder etter at mediekonsernet inngikk samarbeid med TV 2. Foto: Terje Pedersen / NTB

Amedia og TV 2 inngår sportssamarbeid – deler på over 5000 kamper

Norsk fotball, håndball og ishockey blir mer tilgjengelig etter at TV 2 og mediekonsernet Amedia går sammen om å sende sportsinnhold.

Av NTB | 03.03.2022 15:57:50

Økonomi og næringsliv: Partnerskapet mellom de to ble lansert torsdag. Med det får abonnementer hos Amedia og TV 2 tilgang til over 5000 norske kamper i fotball, håndball og ishockey.

På fotballsiden skal de dele på å vise oppgjør fra 1. og helt ned til 4. divisjon for menn. På menyen er også herrenes cup og aldersbestemte landslag.

– Dette er en perfekt match som kombinerer TV 2s sportsposisjon med Amedias sterke tilstedeværelse over hele landet. Dette er en god avtale for både Amedia og TV 2, men publikum og norsk idrett blir de største vinnerne. Dette sportstilbudet skal se dagens lys før neste sesong, og vi går nå i gang med forberedelsene, sier TV 2s sjefredaktør Olav T. Sandnes og Amedias konsernsjef Anders Møller Opdahl i en felles uttalelse.

Amedia eier over 80 lokalaviser landet rundt. Avtalen gjør at deres abonnementer får enda mer lokalt sportsinnhold.

TV 2 har rettigheter til norsk fotball fra 2023 til 2028. Perioden for håndball og ishockey strekker seg til 2030.

(©NTB)