Menu
Kvinnen sendte saken til Flyklagenemnda i håp om å få medhold, men nemnda sa også nei. Foto: Annika Byrde / NTB

Kvinne krenket av hendelse på flytur – fikk nei til ny billett

En kvinnelig passasjer ble tidligere i år utsatt for en hendelse om bord på et Norwegian-fly. Hun reagerte så sterkt at hun mente episoden kvalifiserer for å få alle pengene tilbake.

Av NTB | 01.12.2024 07:11:42

Fritid: Hendelsen det handler om, skjedde om bord på en Norwegian-avgang fra Marrakesh i Marokko til Oslo tidligere i år, skriver Flysmart24.

Mens flyet var på vei til Gardermoen, oppsøkte kvinnen toalettet foran i flyet. Etter å ha vært der i et par minutter, hørte hun at låsen på døren ble åpnet. Hun skvatt til da kabinsjefen kom inn, og hun skriver at vedkommende ikke banket på døren.

– Opplevelsen var svært krenkende for klager. Passasjerene på første rad kunne se rett inn på toalettet hvor klager satt. Klager gråt mesteparten av veien hjem, heter det i kvinnens klage.

Hun krevde oppreisning for hendelsen i form av en ulempeerstatning, samt full refusjon av flybilletten inkludert mat og bagasje. Dette sa Norwegian nei til. Selskapet har sett på saken og innrømmer at det er noe uklart hva som har skjedd.

Kvinnen sendte saken til Flyklagenemnda i håp om å få medhold. Det hjalp ikke og nemnda er kort i sitt vedtak. De skriver at de har forståelse for at hendelsen var ubehagelig, men finner ingen grunn til at hun skal ha erstatning.

(©NTB)

Flere nyheter: