Menu

Til sykehus med pusteproblemer

En kvinne ble sendt til Haugesund sykehus i ambulanse i natt etter at hun på fest hadde inntatt det som formentlig skal være kokain.

Av Egil M Solberg | 14.11.2015 11:48:34

Da det ble meldt om bråk og støy fra en adresse i Haugesund i natt, oppdaget politiet at det befant seg narkotika på stedet.

– En jente som hadde deltatt på festen hadde fått pusteproblemer og måtte hentes av ambulanse, opplyser operasjonsleder ved Haugaland og Sunnhordland politidistrikt.

De fysiske komplikasjonene ved bruk av kokain kan være meget alvorlige og gi både pustevanskeligheter, hjertebesvær (infarkt), hjerneblødning og hjerneskade. Plutselig død etter kokaininntak er vanligvis en følge av epilepsilignende kramper eller forstyrrelser i hjerterytmen. Selv enkeltinntak i små doser kan i særlige tilfeller føre til hjertesvikt.

Les mer om helseskader ved bruk av narkotika (helsetelefonen.no).