Menu
dab radio

Radio er vinneren

Det internasjonale analyseselskapet Nielsen opplyser i sin siste rapport at Radio nå er det mediet som når flest mennesker. Ifølge Google gir kombinasjonen radio og nett den beste responsen.

Av Egil M Solberg | 07.02.2016 09:46:51

Rapporten slår fast at radio nådde over 90% av alle voksne i tredje kvartal 2015.

TV kom på andre plass med 85% av alle voksne og smarttelefoner fulgt med en rekkevidde på 74%. Andre medier ligger lagt bak.

Google fikk samme resultat
En fersk undersøkelse utført av Google slår fast at det er radio som har størst effekt i kombinasjon med annonser på søkemotorgiganten.

Budskap som annonseres på radio får mer trafikk på nett sammenlignet med annonser i alle andre medier.

Spesielt når det kommer til SMB (små og mellomstore bedrifter), er denne informasjonen en uvurderlig kombinasjon. For mindre annonsører er det «radio + søk» som blir det viktigste de neste årene for å fremme salg, ifølge Google.