Menu
vannmåler

Feil på vann-SMS

Flere tusen huseiere fikk problemer da Haugesund kommunen ba dem om å sende inn tall fra vannmåleren sin på SMS. Nå beklager kommunen.

Av Egil M Solberg | 31.10.2016 16:04:06

Det er en feil hos kommunens tjenesteleverandør som har ført til at mange har fått feilmeldinger.

Det var torsdag i forrige uke at Haugesund kommune sendte ut tekstmelding til alle vann-kunder.

Feilmeldingen du mottar fra 2258 sier følgende: «Dessverre, vi har ingen tjenester med kodeordet XXXXX».

– Selv om du har fått feilmelding når du har svart, er det likevel mulig meldingen er registrert. Hvis meldingen ikke er registrert, vil du motta vannmålerkort med kode fra oss innen kort tid, forklarer fungerende leder ved kommunens servicesenter, Idar H. Pedersen.

Da er det bare å vente å se om en henvendelse dukker opp i posten.